Zarząd Główny Polskiej Federacji Kynologicznej informuje, że w dniu 10 września 2025 r. podjęto uchwały dotyczące ważnych zmian organizacyjnych i prawnych w funkcjonowaniu Federacji.
Polityka prywatności
Jedną z kluczowych uchwał było przyjęcie Polityki prywatności, która określa zasady przetwarzania danych osobowych członków, hodowców oraz użytkowników serwisu internetowego PFK. Dokument został przygotowany zgodnie z wymogami RODO i ma na celu:
- zapewnienie pełnej przejrzystości w zakresie gromadzenia, przetwarzania i ochrony danych,
- poinformowanie członków o ich prawach związanych z ochroną danych osobowych,
- dostosowanie procedur Federacji do najwyższych standardów bezpieczeństwa i zgodności z obowiązującym prawem.
Polityka prywatności jest dostępna w całości w zakładce Polityka prywatności. Dla serwisu MOJE PFK polityka prywatności dostępna jest pod adresem https://online.pfk.org.pl/polityka-prywatnosci/
Zaktualizowane dokumenty
Na tym samym posiedzeniu uchwalono również zaktualizowane wzory kluczowych dokumentów organizacyjnych:
- Deklaracja członkowska – uzupełniona o bardziej precyzyjne oświadczenia kandydata,
- Karta krycia – dostosowana do aktualnych regulacji hodowlanych i wymogów ochrony danych,
- Wniosek o rejestrację hodowli – rozszerzony o nowe elementy formalne,
- Karta zgłoszenia miotu – uproszczona i dostosowana do aktualnego regulaminu,
- Wzór ogólny pisma Rzecznika Dyscyplinarnego – ujednolicony dokument do prowadzenia postępowań dyscyplinarnych,
- Wykaz dyscyplin do Regulaminu ośrodków szkoleniowo-egzaminacyjnych – zaktualizowany został podział oraz dyscypliny.
Nowe dokumenty (załączniki) dostępne są w zakładce Regulaminy
Wszystkie te zmiany mają na celu zwiększenie przejrzystości działania Federacji, wzmocnienie ochrony praw członków oraz podniesienie standardów obsługi hodowców i właścicieli psów.
Likwidacja Komisji Szkoleń
W związku z uchwaleniem Regulaminu Ośrodków Szkoleniowo-Egzaminacyjnych, dotychczasowa Komisja Szkoleń została zlikwidowana. Zadania tego organu zostaną przejęte przez ośrodki wpisane do rejestru PFK, które działają na podstawie jednolitych zasad określonych w regulaminie. Rozwiązanie to stanowi element pakietu deregulacyjnego w PFK, którego celem jest uproszczenie struktur organizacyjnych, zmniejszenie biurokracji i zwiększenie odpowiedzialności jednostek działających bezpośrednio w terenie.
Pełna treść ustaleń znajduje się w Protokole z posiedzenia Zarządu Głównego, dostępnym pod tym linkiem.